Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz mar 28, 2024 11:42 am



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
 Regulamin forum dyskusyjnego 
Autor Wiadomość
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt maja 06, 2011 2:22 pm
Posty: 16877
Płeć: kobieta
wyznanie: katolik
Post Re: Regulamin forum dyskusyjnego
REGULAMIN FORUM KATOLIK.PL
(Tekst jednolity)

Forum utworzyliśmy z myślą o osobach wierzących i poszukujących Boga a zasadą szczególną jest wierność nauczaniu katolickiemu. Zasadą ogólną jest poszanowanie uczuć religijnych osób wierzących i światopoglądu osób niewierzących.
Kierujemy więc nasze zaproszenie także do osób niewierzących, które potrafią przełamywać mury uprzedzeń i rozmawiać niezależnie od wewnętrznych przekonań.
Katolicy, będący tutaj gospodarzami, obiecują szacunek wszystkim gościom i oczekują tego samego.


I Sprawy ogólne

1. Forum to służy wymianie poglądów między katolikami, katolikami i chrześcijanami innych wyznań, jak i między chrześcijanami a innowiercami i bezwyznaniowcami.

2. Forum podzielone jest na działy. Podstawę dostępu do działów chrześcijańskich/katolickich stanowi przynależność wyznaniowa. Każdy użytkownik może upublicznić swoje wyznanie w profilu lub w inny sposób. Z uwagi na zasadę szczególną tego forum, którą jest wierność nauczaniu katolickiemu, zadeklarowana przynależność do tego Kościoła zobowiązuje do prezentowania poglądów zgodnych z moralnością katolicką.
Deklarację uznaje się za ważną, dopóki wypowiedzi użytkownika nie są sprzeczne z przeznaczeniem działu, w którym się udziela.

3. Moderacja ma prawo zakazać wypowiadania się użytkownikowi w działach adresowanych do określonych grup, jeśli stwierdzi, że poglądy przez niego wyrażane są niezgodne z kryteriami działu. Moderacja może wyrazić zgodę na wypowiedzi użytkownika, który mimo odmiennego światopoglądu potrafi uszanować przeznaczenie działów chrześcijańskich.
Osoba, której udzielono takiej zgody nie może podważać wyznawanych tam podstaw wiary oraz propagować innych doktryn religijnych i światopoglądów.

4. Nick, avatar, podpis oraz inne informacje w profilu nie mogą naruszać regulaminu, obrażać uczuć innych lub zawierać treści komercyjnych, sprzecznych z prawem lub powszechnie uznawanych za niestosowne. Nick nie może też być nazwiskiem osoby powszechnie znanej. Nicki oraz inne formy oznaczające osobę duchowną są dopuszczalne tylko po uprzedniej weryfikacji.

5. Na forum można korzystać tylko z jednego konta. Założenie i pisanie z innego dozwolone jest tylko pod warunkiem automatycznej rezygnacji z użytkowania poprzedniego.

6. Należy pamiętać o warunkach rejestracji, które akceptuje każdy użytkownik. W razie wątpliwości można je przywołać przy pomocy panelu na górze okna przeglądarki (Rejestracja). Obowiązują razem z niniejszym regulaminem na całym forum. Regulacje dodatkowe (np. profile i wymagania działów) obejmujące tylko część forum lub poszczególne kwestie opierają się na niniejszym regulaminie, będąc jego wykładnią.

7. W swojej działalności moderacja opiera się na niniejszym regulaminie, który jest ogólną wykładnią zasad panujących na forum. W przypadkach, których regulamin nie wymienia obowiązują rozstrzygnięcia podjęte wspólnie przez moderację.

8. Usunięcie konta jest możliwe tylko przez bezpośredni kontakt z Administracją forum. Usunięcie konta nie skutkuje usunięciem postów zamieszczanych publicznie na forum.

9. Administracja forum zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie, stosując zasadę -lex retro non agit- (prawo nie działa wstecz).

II Treść postów

1. Przed założeniem nowego wątku sprawdź, czy temat nie został poruszony w istniejącym już wątku i po przeczytaniu go, tam właśnie kontynuuj dyskusję. Reaktywacja starszych tematów w nowej formie jest możliwa, jeśli dany topic nie pojawiał się przez kilkanaście ostatnich tygodni lub zniknął z bazy danych forum.
Pozwolenie na reaktywację nie dotyczy wątków zamkniętych decyzją moderacji (Reg. V/5). Tematy wątków w działach wyznaniowych i ogólnych mogą być zbieżne.

2. Zakładając wątek sprawdź, czy jest on zgodny z przeznaczeniem odpowiedniego działu. Nie wysuwaj zbyt wielu pytań do dyskusji na raz.

3. Jest to forum dyskusyjne. Zakładane tematy powinny być merytoryczne oraz mieć formę zachęcającą do podjęcia dyskusji.

4. Pisząc post, miej na uwadze temat, wokół którego toczy się dyskusja. Treści odchodzące zbyt daleko od niego (tzw. offtop) mogą być przeniesione do innego wątku lub wycięte.

5. Nie będą akceptowane prowokacje, wypowiedzi grubiańskie świadczące o braku szacunku do kogoś/czegoś, spam a także reklamy i treści komercyjne. Dotyczy to też wszelkiego rodzajów próśb o pomoc finansową, jeżeli nie można zweryfikować faktycznej potrzeby.

6. Nie tolerujemy tzw. trollingu (postowania obraźliwych, kontrowersyjnych lub prowokacyjnych treści) a także wypowiedzi o charakterze szantażu.

7. Na forum obowiązuje poszanowanie uczuć osób wierzących i niewierzących.
7.1. Poszanowanie uczuć religijnych oznacza zakaz wyrażania obelżywych i prowokacyjnych uwag na ich temat, doktryny oraz praktykowanego kultu religijnego. Zezwala się na krytykę poglądów religijnych w formie argumentów w dyskusji.
7.2. Poszanowanie uczuć osób niewierzących wyraża się zakazem narzucania im własnej prawdy i wartościowania poglądów. Aprobuje się krytykę ateizmu i jego podstaw w formie uzasadnień w dyskusji a nie autorytarnie głoszonych tez.

8. Na forum obowiązują zasady dobrego wychowania i netykiety.
8.1. Należy zachować powściągliwość i rozwagę w osądach innych użytkowników. Nie akceptuje się zachowań świadczących o braku szacunku do kogoś/czegoś lub prowokujących agresję innych userów, kłamliwych oskarżeń uwłaczających godności osoby, lekceważenia innych użytkowników, ujawniania treści wrażliwych pozyskanych w PW.
8.2. Gwałtowne dyskusje użytkowników toczących zagorzałe spory, rokujące pomyślne zakończenie, wydziela się z wątków tematycznych i kieruje do Hyde Parku. Przekierowuje się też interesujące offtopy.

9. Oczekuje się, że userzy nie będą ulegać prowokacjom ze strony niekulturalnych użytkowników. Najlepszym wyjściem jest zignorowanie i pozostawienie (lub zgłoszenie) sprawy moderacji. Wdawanie się w kłótnie grozi sankcjami dla obu stron.

10. Pytania o charakterze osobistym można kierować na Forum Pomocy http://www.katolik.pl/forum. Pytania z kategorii "Czy to grzech?" powinny być zadawane w konfesjonale, przez internet nie uzyskasz na nie i tak żadnej zobowiązującej odpowiedzi. W razie wątpliwości można też skorzystać z naszego serwisu: http://www.spowiedz.katolik.pl

11. Prywatne dyskusje oraz krytyczne uwagi osobiste należy omawiać na priva lub w dziale "Hyde Park".

12. Dyskusje toczą się w ramach naszego forum oraz serwisu katolik.pl. Cytaty i linki z innych forów lub stron nie mają służyć przenoszenia do nas sporów i kłótni z innych miejsc w sieci. Niedozwolone jest nadużywanie forum jako platformy dla linków / kopii / komentarzy do obcej witryny.

13. Blogerzy propagujący katolicką hierarchię wartości mogą upublicznić na forum prowadzone przez siebie dzienniki sieciowe dopiero po napisaniu pięćdziesięciu postów. Szczegóły do uzgodnienia z moderacją.

III Formatowanie i grafika

1. Znaczniki "bold" "italic" "size""color" "list" i inne służą wyróżnieniu pewnych elementów wewnątrz posta, a nie Twojego posta pośród innych. W 90% przypadkach do wyróżnienia wystarcza "bold".

2. Wersaliki oznaczają "internetowy krzyk". Pisanie wersalikami lub ich "alternacja" (jAk W pRzYkŁaDzIe), zwłaszcza w tytule wątków może doprowadzić do usunięcia postu/blokady wątku.

3. Przy zamieszczaniu linku prosimy uważać na to, jak skrypt skraca długie adresy, albo jak traktuje "polskie znaczki" lub inne znaki graficzne w adresach URL. Przy prostym kopiowaniu adresów często linki nie funkcjonują prawidłowo. W razie problemów polecamy też zamieszczanie linków jako [url=http://twójlink]kliknij tutaj[/url]

4. Obrazki możesz wklejać, jeśli nie burzą układu forum i nie utrudniają czytania wątku przez wymiary i/lub długość ładowania oraz nie naruszają regulaminu zawartością. Jeśli obawiasz się, że tak jest - podaj tylko link.

5. Postaraj się nie umieszczać pod rząd kilku postów.

6. Forum to nie czat. W wątkach typowo problemowych, dyskusyjnych oczekujemy bardziej rozwiniętych, przynajmniej kilkuzdaniowych wypowiedzi, argumentacji.

7. Odpowiadając na post cytuj wyłącznie fragment, do którego się odnosisz.

8. W postach oczekuje się od użytkowników względnej poprawności gramatycznej i ortograficznej. Moderacja forum zastrzega sobie prawo do edycji/usuwania postów, które przez ilość błędów są nieczytelne/niezrozumiałe. Osoby z dysleksją proszone są o korzystanie z narzędzi sprawdzania tekstu np. jako add-on do browsera lub programów obróbki tekstu.

9. Zabrania się floodingu, wklejania zbyt długich tekstów/zalewania forum wieloma tekstami. W takiej sytuacji sugerujemy podawanie linków do źródła.

10. Obowiązuje czarny kolor czcionki. Użytkownicy wyodrębniający barwnie cytaty biblijne formatują tekst wybierając ciemnoniebieski kolor czcionki. Innych kolorów w tekstach polemicznych w zasadzie nie stosujemy.

11. Kolor czerwony i zielony zastrzeżone są zwyczajowo do użytku administracji i moderacji.

12. Na forum obowiązują ponadto "Zasady pisowni słownictwa religijnego" (PAN, 2004). W chrześcijaństwie nazwy Boga (Bóg, Pan Bóg, Trójca) jak i Osób Boskich (Bóg Ojciec, Syn Boży, Duch Święty) piszemy zawsze wielką literą. Taka pisownia obowiązuje na całym forum, o ile nie ma jednoznacznego odwołania do innej religii. W religiach niechrześcijańskich nakaz prawidłowej pisowni obejmuje nazwy bogów lub podobnych "istot wyższych" (i.e. Allah, Perun) oraz osób szczególnie czczonych (Budda, Laotse etc). Zakazane są przeinaczania, zwłaszcza na formy obraźliwe.

IV Moderatorzy i Administracja

1. Administracja i moderacja są gospodarzami i zarządcami tego forum. Uprasza się o okazanie obu instytucjom należytego szacunku.

2. Jeśli coś na forum Cię drażni, poproś moderatora o interwencję. Przyczyniasz się w ten sposób do podnoszenia poziomu forum. Najprostszą metodą jest używanie funkcji "Zgłoś ten post" (wykrzyknik w stopce każdego postu).

3. Ze względu na rozmiary forum możliwości monitoringu są ograniczone przez co nawet obecność moda nie gwarantuje wychwycenia wszystkiego od razu.

4. Za bezpośrednie egzekwowanie i interpretację regulaminu na forum odpowiedzialni są moderatorzy. Decyzja każdego moderatora jest wiążąca. Twoja własna interpretacja regulaminu nie uprawnia Ciebie do łamania tej decyzji.

5. Moderatorzy pracują na forum jako zespół, kiedy to możliwe wspólnie podejmując decyzje. Odwołania od decyzji jednego moderatora można kierować tylko do ogółu moderacji w przeznaczonym do tego wątku.

6. Uwagi/pytania do nich należy umieszczać w stosownym wątku w dziale "Uwagi o serwisie" lub kierować bezpośrednio na priva/maile moderatorów. Konstruktywna krytyka poczynań administracji i moderacji jest mile widziana, o ile jest prowadzona przy zachowaniu wszelkich zasad kultury i ma na celu współpracę w celu ulepszania zasad panujących na forum, wyjaśnienie wątpliwości. Usuwane będą natomiast przepychanki słowne, petycje o usunięcie czy inne formy osobistych ataków na moderatorów.

7. Moderacja, celem utrzymania porządku i przestrzegania regulaminu na forum, może ingerować według uznania w temat na różne sposoby (zamknięcie, przeniesienie, podzielenie, usunięcie, sugestie itd.).

8. Działania moderatorów (np. „ciach”, zamknięcie tematu) z reguły opatrzone są krótką informacją (powód, podpis). Nie mają oni natomiast obowiązku uzasadniać czy tłumaczyć się z owych decyzji.

9. Moderator za swoje działania odpowiada przed Administratorem, który stanowi na forum najwyższą instancję. Jeżeli czujesz się pokrzywdzony przez moderację a skierowane zgodnie z punktem IV/6 Regulaminu zapytanie nie rozwiązało problemu, możesz zwrócić się ze swoją sprawą do Administratora.

10. Moderatorzy starają się być w swojej pracy obiektywni światopoglądowo. Oznacza to sprawiedliwe traktowanie każdego użytkownika

V Konsekwencje nieprzestrzegania regulaminu

1. Treści niezgodne z regulaminem prowadzą do wycięcia fragmentu bądź całości postu/zamknięcia tematu.

2. Częstsze bądź poważniejsze wykroczenia przeciwko regulaminowi prowadzą do formalnego upomnienia (ostrzeżenie) i następnie określonego czasowo zablokowania konta (ban), o czym informowany jest użytkownik na Liście banicji (w dziale Uwagi).

3. Użytkownik, który w czasie blokady założy nowe konto w celu ominięcia tej sankcji, automatycznie przedłuża sobie bana na czas nieokreślony.

4. Ban pierwszy z reguły jest dawany na dwa tygodnie, drugi na miesiąc, trzeci na miesiąc, czwarty na stałe. Ban następuje łącznie z trzecim ostrzeżeniem.

5. Szczególnie zabronione jest ponowne wklejanie usuniętych postów lub kontynuacja zamkniętych tematów, zaśmiecanie forum (spamowanie, troling, reklama), krytyka administracji/ moderacji poza przeznaczonym do tego wątkiem, ignorowanie decyzji i upomnień moderacji, drwiny, wulgaryzmy, prowokacje, obrażanie lub ujawnianie prywatnej korespondencji i "danych wrażliwych".

6 Powyższe może w szczególnych przypadkach skutkować wyproszeniem z dyskusji w wątku, natychmiastowym banem (bez upomnienia) bądź karnym usuwaniem przez moderacje wszystkich postów danego autora bez względu na zawartą w nich treść.

7. Warunkowy powrót na forum po stałym zablokowaniu konta jest możliwy wyłącznie dopiero po 6 tygodniach od bana i tylko poprzez kontakt z Administratorem połączony z zobowiązaniem o przestrzeganiu regulaminu. Prośba ta nie musi jednak zostać zaaprobowana.


Wymagania regulaminowe stawiane użytkownikom w działach dla chrześcijan.
(Uszczegółowienie regulaminu)


1. W dziale Dyskusje międzychrześcijańskie mogą wypowiadać się tylko użytkownicy będący chrześcijanami biblijnymi i trynitarnymi. Dotyczy to działów "Chrześcijaństwo, ekumenizm" oraz "Wokół rodziny".

2. Jest możliwość uczestniczenia w dyskusjach userów nie spełniających tych warunków. User taki powinien prezentować pewną kulturę dyskusji, wykazywać zainteresowanie teologią lub wiarą jako taką. Nie może np mieć stanowiska wrogiego wobec chrześcijaństwa.

3. Zainteresowany user może zgłosić moderacji chęć pisania w Dyskusjach międzychrześcijańskich na forum lub priva, tak też otrzyma odpowiedź. Zasadniczy okres pobytu na forum od czasu rejestracji, po którym osoba nie spełniająca warunku z punktu 1. można ubiegać się o pisanie w wymienionych działach, wynosi trzy miesiące.

4. W uzasadnionych przypadkach (np pomoc życiowa, ciekawe świadectwo wiary) osoba uprawniona do uczestnictwa w Dyskusjach międzychrześcijańskich na zasadach ogólnych lub nie będąca chrześcijaninem, może za zgodą moderacji pisać w określonym temacie działu Świadectwa.

5. Moderacja zastrzega sobie prawo do cofnięcia pozwolenia w przypadku nie spełniania określonych powyżej kryteriów.


Osoby uczestniczące w dyskusjach na zasadzie punktu nr 2.

- Elbrus
- Soul33
- Marlow
- Piotr Płatos
- Rojza Genendel
- Rafał Kozłowski


Wt kwi 10, 2018 1:50 pm
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL