Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz mar 28, 2024 1:35 pm



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 683 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna strona
 Trudne fragmenty Pisma Świętego 
Autor Wiadomość
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Wt mar 01, 2011 11:14 pm
Posty: 1051
Płeć: kobieta
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Zastanawiam się czego Pan Jezus mógł chcieć od Żydów po trzydziestu latach życia z nimi i obok nich, że skierował do nich ten wyrzut, że Go odrzucili, nie poznali? Wtedy jeszcze nie dokonywał cudów. Myślę, że nie chciał ich od razu potępić tylko właśnie kluczowe jest to Jego zwykłe życie z nimi i ślepota Żydów trwająca tak długo i całkowita ich porażka. To że był na wyciągnięcie ręki taki zwykły i przystępny bez cudów, a oni dalej szukali mesjasza. Nie wszyscy Żydzi byli źli tylko większość była zniewolona przez Sanhedryn czyli władzę wprost od diabła ale gdyby sami pomyśleli to by Jezusa rozpoznali.


Cz lip 15, 2021 7:37 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 07, 2008 12:57 am
Posty: 1674
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, protestantyzm
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Barney napisał(a):
Cytuj:
Nie mamy tu żadnego stanowiska Stolicy Apostolskiej, które papież Pawel VI miałby rzekomo odrzucać w encyklice.
Podobnie jak teraz. Siejesz zamęt.


Jeżeli piszesz o "podobnie jak teraz" to IMHO oszczędnie gospodarujesz prawdą. W sytuacji, o której piszesz, papież, zamierzając podjąć problem w encyklice (wcześniej zdjął tę kwestię z agendy obrad Soboru) spytał ojców synodalnych, uzyskał dwadzieścia kilka różnych ich odpowiedzi, z jednych skorzystał z drugich nie, a same odpowiedzi biskupów poznaliśmy po prawie 50 latach, kiedy odtajniono dokumenty z Archiwów Watykańskich.W przypadku, o którym piszemy w tym wątku, mamy urząd Stolicy Apostolskiej, działający w strukturze Kurii Rzymskiej, której znaczenie i rolę Ci zacytowałem z Pastor Bonus. Jeżeli coś wygląda jak słoń, żyje jak słoń, trąbi jak słoń, odżywia się jak słoń, to widocznie jest słoniem. Jeżeli jeden z urzędów Stolicy Apostolskiej, na oficjalnej konferencji zorganizowanej przez biuro Stolicy Apostolskiej, przedstawia dokument dotyczący materii, będącej przedmiotem swojego działania, jako dokument tego urzędu, publikowany jest aktach właściwej dykasterii i prezentowany przez Oficjalny Biuletyn Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej jako dokument tego urzędu Stolicy Apostolskiej - to trudno powiedzieć, że nie jest to stanowisko Stolicy Apostolskiej.
Oczywiście istnieją różne gremia, komisje, komitety, rady powoływane dla różnych celów, przygotowania czy opiniowania jakiejś sprawy, są np komisje teologiczne, komisje studyjne, miedzy kościelne komisje mieszane ds dialogu. To inne przypadki, z którymi być może mylisz.

Inną rzeczą - pisałem o tym - jest charakter magisterialny dokumentu. Ale to inne zagadnienie.

Sprawdziłem, bo mnie zaciekawiło, Twoją sugestię, że papież się nie zgadza z tym dokumentem. Nic takiego nie znalazłem, natomiast około miesiąca po publikacji dokumentu Komisji, w styczniu 2017 r., podczas wizyty w Synagodze w Rzymie, papież Franciszek odwołuje się do tego dokumentu Komisji, określając je jako wynikające z Nostra Aetate. (AAS 2,2016). Nie jestem oczywiście w głowie papieża Franciszka, ale z jego wypowiedzi - przynajmniej publicznych, opublikowanych, które znalazłem, nie wynika z tego jakoby się "nie zgadzał".

_________________
www.reformowani.pl


Cz lip 15, 2021 2:27 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): N lip 12, 2020 12:12 pm
Posty: 372
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
P524 napisał(a):
Nie wchodząc w Wasze wewnętrzne rzymskokatolickie spory ani w Twoje antysemickie wycieczki


A może my zagłębimy się w wasze heretyckie spory i o to który z 40 tyś zborów przekazuje prawdę?
TS7 napisał(a):
Drugi fragment "Żydowskiego Komentarza do Nowego Testamentu"


Zaiste, bardzo obiektywne źródło


Pt lip 16, 2021 10:25 pm
Zobacz profil
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Cz sty 28, 2021 12:49 am
Posty: 637
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Suzuja napisał(a):
TS7 napisał(a):
Drugi fragment "Żydowskiego Komentarza do Nowego Testamentu"

Zaiste, bardzo obiektywne źródło


Czy podważasz autorytet Waldemara Chrostowskiego?
A może Józefa Glempa?

Obrazek
Obrazek

https://vocatio.com.pl/pl/p/Komentarz-Z ... amentu/588

Cytuj:
Przedmowa redaktora naukowego „Prymasowskiej Serii Biblijnej”

Zbliżenie i dialog Kościoła z Żydami i judaizmem to jeden z najbardziej widocznych owoców II Soboru Watykańskiego (1962–1965). Przełomowa okazała się deklaracja o stosunku do religii niechrześcijańskich
Nostra aetate
(28 X 1965), której nr 4 podkreśla wielorakie więzi chrześcijań-stwa i judaizmu oraz zawiera zalecenie: „Skoro więc tak wielkie jest dziedzictwo duchowe wspól-ne chrześcijanom i Żydom, święty Sobór obecny pragnie ożywić i zalecić obustronne poznanie się i poszanowanie, które osiągnąć można zwłaszcza przez studia biblijne i teologiczne oraz bra-terskie rozmowy”. Po soborowej deklaracji nastąpiły dokumenty Kościoła wskazujące na jedność teologiczną całego Pisma Świętego i wynikającą stąd aktualność Starego estamentu, wspólne korzenie oraz zbieżność oczekiwań eschatologicznych chrześcijaństwa i judaizmu, a także na po-trzebę wzajemnego szacunku i współdziałania. Wszystkie te wątki były wielokrotnie rozwijane w nauczaniu Jana Pawła II. W dokumencie Komisji Stolicy Apostolskiej do spraw Stosunków Religijnych z Judaizmem, zatytułowanym
Wskazówki i sugestie w sprawie wprowadzania w życie deklaracji soborowej „Nostra aetate”
nr 4 (1 XII 1974), czytamy: „W komentarzu do tekstów biblijnych należy wydobywać, nie pomniejszając wszakże oryginalnych elementów chrześcijaństwa, ciągłość naszej wiary w stosunku do Starego Przymierza, w duchu obietnic”. Wskazówka ta ma na względzie głównie chrześcijań-skie czytanie i objaśnianie Starego estamentu, które powinno respektować tradycję i wrażliwość żydowską. Następny dokument tejże Komisji, opatrzony tytułem
Żydzi i judaizm w głoszeniu Sło-wa Bożego i katechezie Kościoła katolickiego
(24 VI 1985), poświęca wiele miejsca relacji między Starym i Nowym estamentem oraz właściwemu przedstawianiu Żydów w Nowym estamencie. Uwypuklając fakt trwania Izraela i nawiązując do słów Jana Pawła II przypomina, że łączy się ono „[…] z nieprzerwaną twórczością duchową, w okresie rabinistycznym, w średniowieczu i w cza-sach nowożytnych, biorącą swój początek w dziedzictwie, które długo było nam wspólne, tak że »wiara i życie narodu żydowskiego, tak jak są one wyznawane i przeżywane współcześnie, mogą pomóc w lepszym zrozumieniu niektórych aspektów życia Kościoła«” (Przemówienie do uczest-ników Zebrania Delegatów Krajowych Komisji Konferencji Episkopatów do Dialogu i Współpracy z Żydami i Judaizmem, 6 III 1982). Możliwość współpracy międzyreligijnej w szczególnym stopniu powinna dotyczyć wspólnego i wzajemnie się ubogacającego czytania i objaśniania Pisma Święte-go, tym bardziej że wyznawcy judaizmu są słusznie nazywani „ludem egzegezy biblijnej”.
Komentarz żydowski do Nowego estamentu
wychodzi naprzeciw postulatom współpracy w dziedzinie dialogu chrześcijańsko-żydowskiego i stanowi praktyczne urzeczywistnienie zaleceń Stolicy Apostolskiej, potwierdzając obustronne korzyści płynące z poznawania tradycji religijnej wyznawców judaizmu i chrześcijan. W
Komentarzu
Nowy estament, przedstawiony z perspek-tywy żydowskiej i chrześcijańskiej zarazem, z szacunkiem wydobywa to, co dla obydwu religii jest wspólne.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza to przekład greckiego tekstu Nowego estamentu, dający wyraz wiedzy i wrażliwości żydowskiej, ukształtowanej w judaizmie rabinicz-nym. Część druga to komentarz do tego tekstu, objaśniający trudniejsze kwestie z punktu widze-

nia żydowskiej wiary, obyczajowości, obrzędowości i wielu innych czynników składających się na długą i złożoną tradycję żydowską. akie podejście jest możliwe i uprawnione, bo Jezus Chrystus stanowi spełnienie zapowiedzi Starego estamentu, jako człowiek przynależał w pełni do świata żydowskiego, Jego orędzie zaś zostało wyrażone w kategoriach religijnych, kulturowych, społecz-nych i językowych ówczesnego judaizmu. Niniejszy
Komentarz
pozwala poznać i dowartościować tę spuściznę, a także wykorzystać ją dla skuteczniejszego wyrażania wiary w Jezusa dzisiaj.
We
Wskazówkach i sugestiach w sprawie wprowadzania w życie deklaracji soborowej „Nostra aetate
” znajdujemy zachętę do katolików, aby postarali się „także zrozumieć trudności, jakie dusza żydowska, słusznie przeniknięta wysokim i bardzo czystym pojęciem boskiej transcendencji, od-czuwa przed tajemnicą Słowa Wcielonego”. W kontekście tego stwierdzenia bodaj najlepiej uwidacz-nia się specyfika i wyjątkowa przydatność niniejszego komentarza. Potwierdzając wszechstronne żydowskie uwarunkowania życia, działalności i nauczania Jezusa świadczy, że wiara w Niego choć trudna, jest w końcu dla niektórych możliwa. Katolicy mogą zaś doświadczyć, że ich wiara zostaje ubogacona i pogłębiona wówczas, gdy odważnie zwracają się ku judaizmowi i jego wyznawcom, którzy dotąd zazwyczaj nie byli postrzegani jako współtowarzysze w drodze ku spełnieniu escha-tologicznych nadziei, jakich źródłem i celem jest Bóg Jedyny. Refleksja nad Nowym estamentem oparta na znajomości tradycji żydowskiej może wydatnie sprzyjać odnowie i przemianie naszego spojrzenia na Żydów i judaizm. W tej dziedzinie Kościół uczynił w ostatnich dekadach bardzo wiele, ale znacznie więcej pozostaje do zrobienia i jest to za-danie dla obydwu stron. Pozdrawiając Głównych Rabinów Izraela podczas pielgrzymki do Ziemi Świętej, Jan Paweł II powiedział: „Musimy współpracować nad budowaniem przyszłości, w któ-rej nie będzie już antyjudaizmu wśród chrześcijan, lub antychrześcijańskich uczuć wśród Żydów” (23 III 2000). Wydany rok później dokument Papieskiej Komisji Biblijnej, opatrzony tytułem
Na-ród żydowski i jego Święte Pisma w Biblii chrześcijańskiej
, kończy zdanie: „Dialog jest możliwy, po-nieważ Żydzi i chrześcijanie posiadają bogate wspólne łączące ich dziedzictwo i ze wszech miar jest rzeczą pożądaną, aby stopniowo eliminować z obydwu stron uprzedzenia i brak zrozumienia, by promować lepsze poznanie wspólnego dziedzictwa i wzmacniać wzajemne więzy”. Z perspek-tywy chrześcijańskiej nie ma skuteczniejszego sposobu na poznawanie i budowanie szacunku dla religii żydowskiej niż rozpoznawanie i wykorzystywanie tych jej nurtów, dzięki którym lepiej po-znajemy Jezusa Chrystusa i stajemy się lepszymi Jego wyznawcami.

Ks. prof. dr hab. Waldemar Chrostowski
Kierownik Zakładu Dialogu Katolicko-JudaistycznegoUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie


Cytuj:
Napawa radością fakt, że wierzący coraz częściej i chętniej sięgają po Pismo Świę-te. Zawiera ono bowiem to, co Bóg w swoim nieskończonym miłosierdziu zechciał objawić o sobie i odkrywa najważniejsze potrzeby i tęsknoty człowieka. Czytanie i rozważanie ksiąg świętych zapewnia wzrost życia religijnego, odmienia na lep-sze ludzkie postępowanie i ukazuje perspektywy wieczności. „Żywe bowiem jest słowo Boże, skuteczne i ostrzejsze niż wszelki miecz obosieczny, przenikające aż do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku, zdolne osądzić pragnienia i myśli serca” — czytamy w Liście do Hebrajczyków (4, 12).Kościół okazuje pomoc w trudnym zadaniu poznawania i rozumienia Biblii także przez promowanie rezultatów badań uczonych. Studiują oni Pismo Święte, objaśniając je jako słowo Boże i ludzkie. W ostatnich latach — zgodnie z zaleceniem Soboru Watykańskiego II — nastąpił w tej dziedzinie w Polsce znaczny postęp. W nurt tych dokonań wpisuje się „Prymasowska Seria Biblijna”, obejmująca naj-bardziej fundamentalne pomoce niezbędne dla rzetelnych studiów biblijnych.Można żywić nadzieję, że książki, które się w tej serii ukazują, przyczynią się do dalszego pogłębiania i upowszechniania rzetelnych badań biblijnych, a przez to do nowego ożywienia duszpasterstwa i duchowości biblijnej. W ten sposób zwielokrotnią w Kościele błogosławione owoce pragnienia poznawania i umiło-wania rójjedynego Boga.

Józef Kardynał Glemp
Prymas Polski


Pt lip 16, 2021 11:19 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): N lip 12, 2020 12:12 pm
Posty: 372
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
A czy to oni są autorami książeczki którą cytowałeś?


So lip 17, 2021 1:32 am
Zobacz profil
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Cz sty 28, 2021 12:49 am
Posty: 637
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Suzuja napisał(a):
A czy to oni są autorami książeczki którą cytowałeś?


A czy według Ciebie pochopnie, bez przemyślenia podpisali się pod tą "książeczką" czy "seryjką"?
A może znalazła się ona przez przypadek, nieuwagę w "Prymasowskiej Serii Biblijnej"?

Przeczytałeś w ogóle wstępy, które wkleiłem?
Czy też nie obchodzi Cię opinia tych dwóch Panów na ten temat?

Które zdania z tych fragmentów, które zacytowałem, uważasz za niezgodne z prawdą?
Masz jakieś merytoryczne zarzuty?

A może Twoim zarzutem są dwa słowa w tytule "Żydowski Komentarz...", które Cię emocjonalnie odrzucają?
Może jak słyszysz niektóre słowa to czujesz jakieś niepokojące negatywne uczucia?
Żyd, Żydowski, Judaizm, Juda, Juden?

W końcu czy może coś prawdziwego i wartościowego wyjść z tytułem "Żydowski Komentarz..."?
Czy warto w ogóle słuchać co Ci ludzie mają do powiedzenia, czy z góry zakładasz, że od nich nie może wyjść nic wartościowego?
Nawet jak jest podpisane imionami takich dwóch Panów?


So lip 17, 2021 12:17 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn maja 25, 2009 4:55 pm
Posty: 18234
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
P524 napisał(a):
Jeżeli piszesz o "podobnie jak teraz" to IMHO oszczędnie gospodarujesz prawdą.
Zatem sprawdźmy. Napisałeś:
P524 napisał(a):
Sprawdziłem, bo mnie zaciekawiło, Twoją sugestię, że papież się nie zgadza z tym dokumentem.
Podaj, gdzie napisałem, że papież się nie zgadza z tym dokumentem (w ogóle gdzie pisałem na ten temat).
Po odpowiedzi będziemy wiedzieli, kto tu "oszczędnie gospodaruje prawdą" i usiłuje dyskutować z czymś, czego jego adwersarz nie napisał ;)

_________________
Obrazek
Więcej informacji tu http://www.analizy.biz/ksiazkiapologetyczne


So lip 17, 2021 1:54 pm
Zobacz profil WWW
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn sty 11, 2016 2:18 am
Posty: 6764
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Jak widzicie pierwsze czytanie na Novus Ordo Missae z 18 lipca 2021, 2 dni po, i pierwszej niedzieli po ogłoszeniu przez Watykan zamiaru drastycznego ograniczenia z myślą o likwidacji i przegonieniu wiernych skupionych wokół Mszy trydenckiej? Smak jest w tym, że to czytanie było właśnie na Novus Ordo, które musiał przeczytać albo usłyszeć każdy biskup tego dnia:

Jr 23, 1-6:

"Biada pasterzom, którzy prowadzą do zguby i rozpraszają owce mojego pastwiska - wyrocznia Pana. Dlatego to mówi Pan, Bóg Izraela, o pasterzach, którzy mają paść mój naród: Wy rozproszyliście moją trzodę, rozpędziliście i nie zatroszczyliście się o nią; oto Ja się zatroszczę o nieprawość waszych uczynków - wyrocznia Pana.

Ja sam zbiorę resztę swego stada ze wszystkich krajów, do których je wypędziłem. Sprowadzę je na ich pastwisko, by miały coraz liczniejsze potomstwo. Ustanowię zaś nad nimi pasterzy, by je paśli; i nie będą się już więcej lękać ani trwożyć, ani trzeba będzie szukać którejkolwiek - wyrocznia Pana.

Oto nadejdą dni - wyrocznia Pana - kiedy wzbudzę Dawidowi Odrośl sprawiedliwą. Będzie panował jako król, postępując roztropnie, i będzie wykonywał prawo i sprawiedliwość na ziemi. W jego dniach Juda dostąpi zbawienia, a Izrael będzie mieszkał bezpiecznie. To zaś będzie imię, którym go będą nazywać: "Pan naszą sprawiedliwością"
"


Pn lip 26, 2021 12:04 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 20596
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Wespecjan napisał(a):
Jak widzicie pierwsze czytanie na Novus Ordo Missae z 18 lipca 2021, 2 dni po, i pierwszej niedzieli po ogłoszeniu przez Watykan zamiaru drastycznego ograniczenia z myślą o likwidacji i przegonieniu wiernych skupionych wokół Mszy trydenckiej?

Bardzo ładnie widać, kto działa wśród osób podobnych Tobie, skoro uważacie, że jesteście rzekomo wyrzucani z Kościoła. Widać również to że dalej rozpowszechniasz kłamstwa na temat celów wprowadzenia przez papieża Franciszka ograniczeń w sprawowaniu FE Mszy Świętej.


Pn lip 26, 2021 12:29 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn sty 11, 2016 2:18 am
Posty: 6764
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Yarpen Zirgin napisał(a):
Bardzo ładnie widać, kto działa wśród osób podobnych Tobie, skoro uważacie, że jesteście rzekomo wyrzucani z Kościoła. Widać również to że dalej rozpowszechniasz kłamstwa na temat celów wprowadzenia przez papieża Franciszka ograniczeń w sprawowaniu FE Mszy Świętej.
Pierwszy paragraf z tych czytań, które wkleiłem, każdy może się domyślać, ale drugi jest już bardziej tajemniczy. Jednak mam podopowiedź: kaplice FSSPX nie mieszczą już ludzi, są aż litanie do Św Józefa o nowe kościoły i kaplice. Ciekawostka: w kwietniu w Bractwie zakończyła się krucjata różańcowa o "większe uwolnienie Mszy Tradcyjnej". Decyzja Watykanu to pozornie całkowita porażka tej krucjaty, ale czy rzeczywiście? Oto są najświeższe informacje z Polski, że po decyzji Watykanu w ciągu jednego tygodnia wstępnie zgłsiło się do Bractwa 2-4 księży, którzy dotychczas celebrowali MT pod lokalnymi biskupami, którzy chcą teraz robić pod Bractwem.

3 paragraf natomiast, ja nie podejmuję się tego zinterpretować, ale nie raz w historii zbawienia Bóg powierzał swoją misję małej grupie, która nie zdegenerowała się jak większość. To tak ciekawy temat że warto utworzyć w tym temacie nowy wątek na ten temat.


Pn lip 26, 2021 1:16 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 20596
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Wespecjan napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
Bardzo ładnie widać, kto działa wśród osób podobnych Tobie, skoro uważacie, że jesteście rzekomo wyrzucani z Kościoła. Widać również to że dalej rozpowszechniasz kłamstwa na temat celów wprowadzenia przez papieża Franciszka ograniczeń w sprawowaniu FE Mszy Świętej.
Pierwszy paragraf z tych czytań,(...)

To jest Biblia, Wespecjanie, a nie kodeks prawa. Przytoczyłeś wersety, a nie "paragrafy". :D

Wespecjan napisał(a):
(...) które wkleiłem, każdy może się domyślać, ale drugi jest już bardziej tajemniczy. Jednak mam podopowiedź: kaplice FSSPX nie mieszczą już ludzi, są aż litanie do Św Józefa o nowe kościoły i kaplice. Ciekawostka: w kwietniu w Bractwie zakończyła się krucjata różańcowa o "większe uwolnienie Mszy Tradcyjnej". Decyzja Watykanu to pozornie całkowita porażka tej krucjaty, ale czy rzeczywiście? Oto są najświeższe informacje z Polski, że po decyzji Watykanu w ciągu jednego tygodnia wstępnie zgłsiło się do Bractwa 2-4 księży, którzy dotychczas celebrowali MT pod lokalnymi biskupami, którzy chcą teraz robić pod Bractwem.

I popatrz: Zamiast być posłusznym papieżowi, ci księża idą w schizmę i nakładają na siebie ekskomunikę z mocy prawa z powodu nieposłuszeństwa. Nikt ich z Kościoła nie wyrzucił, tylko sami podjęli decyzję o wypowiedzeniu posłuszeństwa Namiestnikowi Chrystusa i schizmie.
Nie próbuj więc tutaj zwalić winy za tę schizmę na Kościół czy papieża, bo to był ich osobisty wybór, kiedy przedłożyli własną opinię na temat tego, jaka ma być sprawowana w Kościele liturgia jako lex orandi Mszy Świętej, nad polecenia papieża w tej sprawie. Fragment Biblii, który przytoczyłeś, niczego w tej sprawie nie zmienia.

Cytuj:
3 paragraf natomiast, ja nie podejmuję się tego zinterpretować, ale nie raz w historii zbawienia Bóg powierzał swoją misję małej grupie, która nie zdegenerowała się jak większość. To tak ciekawy temat że warto utworzyć w tym temacie nowy wątek na ten temat.

Sęk w tym, że nigdy się nie zdarzyło, aby taka grupa, która miała zreformować Kościół, a która została posłana przez Boga, zaczynała swoją misję od wypowiedzenia posłuszeństwa Namiestnikowi Chrystusa i schizmy. Grupy, które zaczynały od nieposłuszeństwa i odrzucenia nauczania Kościoła, zawsze kończyły jako kolejny rozłam.


Pn lip 26, 2021 1:38 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn sty 11, 2016 2:18 am
Posty: 6764
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Yarpen Zirgin napisał(a):
Sęk w tym, że nigdy się nie zdarzyło, aby taka grupa, która miała zreformować Kościół, a która została posłana przez Boga, zaczynała swoją misję od wypowiedzenia posłuszeństwa Namiestnikowi Chrystusa i schizmy. Grupy, które zaczynały od nieposłuszeństwa i odrzucenia nauczania Kościoła, zawsze kończyły jako kolejny rozłam.
Nieposłuszeństwo horyzontalne (przełożonemu ludzkiemu) nigdy nie jest schizmą jeśli jest czynione by zachować posłuszeństwo wertykalne (Tradycji, Pismu Świętemu i doktrynie KK). Posłuszeństwo przełożonemu w herezji, to żadna cnota a zwykłe sekciarstwo.
Koniec dyskusji na poboczne tematy, tutaj tylko w kontekście trudnych fragmentów PŚ, którym zapewne dla posoborowych biskupów był fragment z Jeremiasza z 18 lipca.


Pn lip 26, 2021 1:47 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 20596
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Wespecjan napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
Sęk w tym, że nigdy się nie zdarzyło, aby taka grupa, która miała zreformować Kościół, a która została posłana przez Boga, zaczynała swoją misję od wypowiedzenia posłuszeństwa Namiestnikowi Chrystusa i schizmy. Grupy, które zaczynały od nieposłuszeństwa i odrzucenia nauczania Kościoła, zawsze kończyły jako kolejny rozłam.
Nieposłuszeństwo horyzontalne (przełożonemu ludzkiemu) nigdy nie jest schizmą jeśli jest czynione by zachować posłuszeństwo wertykalne (Tradycji, Pismu Świętemu i doktrynie KK). Posłuszeństwo przełożonemu w herezji, to żadna cnota a zwykłe sekciarstwo.

Przykro mi, ale nieposłuszeństwo papieżowni nie jest schizmą wyłącznie wtedy, kiedy papież nakazuje lub nakłania do popełnienia grzechu. Zmiany w sprawowanej liturgii nie były, nie są i nie będą nakłanianiem do grzechu, co sprawia, że odmowa wykonania poleceń papieża w tej kwestii jest odrzuceniem zwierzchnictwa Namiestnika Chrystusa, a tym samym schizmą.



Cytuj:
Koniec dyskusji na poboczne tematy, tutaj tylko w kontekście trudnych fragmentów PŚ, którym zapewne dla posoborowych biskupów był fragment z Jeremiasza z 18 lipca.

Nie ty decydujesz kiedy jest koniec dyskusji. Prawda boli, ale nie zdołasz jej zmienić: Odmawiając wykonania poleceń papieża w kwestii liturgii sam nakładasz na siebie ekskomunikę z powodu schizmy, której się w ten sposób dopuszczasz.

Wiem, że chciałbyś to swoje nieposłuszeństwo "uzasadnić" Pismem Świętym, ale nie da rady. Fragmenty, które przytoczyłeś, dotyczą kapłanów i przywódców, którzy swoimi rządami doprowadzili do tego, że Izraelici zostali deportowani do innych krajów na skutek podbojów Izraela i Judy w ramach kar zesłanych przez Boga.


Pn lip 26, 2021 2:08 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn maja 25, 2009 4:55 pm
Posty: 18234
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Wespecjan napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
Sęk w tym, że nigdy się nie zdarzyło, aby taka grupa, która miała zreformować Kościół, a która została posłana przez Boga, zaczynała swoją misję od wypowiedzenia posłuszeństwa Namiestnikowi Chrystusa i schizmy. Grupy, które zaczynały od nieposłuszeństwa i odrzucenia nauczania Kościoła, zawsze kończyły jako kolejny rozłam.
Nieposłuszeństwo horyzontalne (przełożonemu ludzkiemu) nigdy nie jest schizmą jeśli jest czynione by zachować posłuszeństwo wertykalne (Tradycji, Pismu Świętemu i doktrynie KK). Posłuszeństwo przełożonemu w herezji, to żadna cnota a zwykłe sekciarstwo.
Bzdurzysz. Właśnie tak, DOKŁADNIE TAK tłumaczył się Marcin Luter.
I tak tłumaczą się dzisiejsi odstępcy.

_________________
Obrazek
Więcej informacji tu http://www.analizy.biz/ksiazkiapologetyczne


Pn lip 26, 2021 7:27 pm
Zobacz profil WWW
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn sty 11, 2016 2:18 am
Posty: 6764
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trudne fragmenty Pisma Świętego
Barney napisał(a):
Bzdurzysz. Właśnie tak, DOKŁADNIE TAK tłumaczył się Marcin Luter.
I tak tłumaczą się dzisiejsi odstępcy.
Luter powymyślał nowe doktryny, więc przestań z łaski swojej wreszcie pieprzyć głupoty. To już jest nie do wytrzymania z tym Lutrem. Posoborowie jest Lutrem.


Pn lip 26, 2021 8:01 pm
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 683 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL